Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har 11 färdig redigerade filmer som elever gjort på två skolorna här i Götene. Dom 11 filmerna ska vara med på en filmfestival på fredag, ja, denna. Och alla filmer ska gå i ett streck. Då ska jag ha vad nästa film heter imellan filmerna, alltså en title. Jag använder Adobe Premiere och jag har försökt få så att bakgrunden blir en bild från filmen. Jag ser bilden när jag håller på att göra den skriver dit text och sparar. Lägger ner den på timelinen som video 1, startar filmen och då syns bara texten på titlen. Hur får man bilden att fungera, skulle vara tacksam för hjälp snarast. Har ni lust att hjälpa mig via msn går det bra, marvil20@hotmail.com. Någon fråga, skriv bara, är ofta vid datorn.

Postad

[citat=Cypher]Jag har 11 färdig redigerade filmer som elever gjort på två skolorna här i Götene. Dom 11 filmerna ska vara med på en filmfestival på fredag, ja, denna. Och alla filmer ska gå i ett streck. Då ska jag ha vad nästa film heter imellan filmerna, alltså en title. Jag använder Adobe Premiere och jag har försökt få så att bakgrunden blir en bild från filmen. Jag ser bilden när jag håller på att göra den skriver dit text och sparar. Lägger ner den på timelinen som video 1, startar filmen och då syns bara texten på titlen. Hur får man bilden att fungera, skulle vara tacksam för hjälp snarast. Har ni lust att hjälpa mig via msn går det bra, marvil20@hotmail.com. Någon fråga, skriv bara, är ofta vid datorn.[/citat]

Du får lägga text filen på ett eget video spår åvan filmen! Om du inte kör med mer än ett videospår så dra och släpp text filen över "video 1! så skapas ett nytt spår.

Mvh/ Martin L

Postad

Ändrade rubriken så den blev lite tydligare.

Bakgrundsbilden du ser när du gör en Title finns bara där för att underlätta var du ska lägga texten, bilden sparas inte med texten. Spara den framen du vill ha som bakgrund som en bild. Lägg den bilden där du vill ha texten och lägg sen Titlefilen i videospåret ovanför.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...