Gå till innehåll

FILMORAMA - Framtidens filmer - Var med och skriv!


ungfilm

Recommended Posts

Folk har sagt att filmmakarna hade brist på ideer men nej nej har universum brist på stjärnor..Sen den digitala tekniken kom ut där du i princip kan göra vad som helst för en mindre summa pengar, har det kommit fantastiska filmer men ochså 3 timmar långa filmer med effektsökeri och mindre handling.Nuförtiden verkar det nästan som ett krav på effekter. Skådespelarna hissas upp i vajrar framför grönskärm för att göra coola actionladdade fighter och effektscener trots att grönt betyder otur för skådespelare.Vad leder filmvärlden åt igenkligen?

Hur kommer filmerna se ut om 50 år? Hur långa kommer dom vara?...

Jag har nästan tröttnat på att sitta i biografen i 3 timmar och se på alla dom fantastiska effekterna dom har gjort. Effekter i all ära, det är fint en stund men sen igen o igen, tröttnar man på det, iallefall jag.

En bil exploderar, och jag bara gäspar.

Filmerna blir bara längre och längre.Tycker du att det skall vara så?

Kommer du kunna klara av och sitta i 5 timmar i biografen i framtiden?

Eller ska dom stanna vid 3 timmarsfilmerna och göra special edition dvder med längre versioner? Nu vet du vad jag tycker, nu vill jag veta vad du tycker.Här på forumet finns ju trots allt dom framtida regissörerna och manusförfattarna.Så SKRIV! heheh

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående längden på filmer så gör det mig ingenting om de är långa så länge det är intressant hela tiden. Till skillnad från femtitalets mastodontfilmer känns inte dagens tretimmarfilmer särskilt långa. Terminator 3 som är under två timmar kändes kort.

 

Effekter är kul, men då ska det vara något nyskapande. (Förutom bullet time, som jag aldrig kommer att tröttna på.) Exploderande bilar har man ju sett förr...

Länk till kommentar
Share on other sites

Att filmerna blir längre vetefan om jag tror på, inte ens i snitt tror jag det är så, kanske några procent. Dessutom finns det inte alltför många filmer som är runt 3 timmar som bygger på special effekter... De jag har sett gillar jag så låt det stå för dig.

 

Men tycker du att dagens 3-timmars-special effekt-filmer är tröga, ta en titt på den här filmen då så ska du se att du ändrar uppfattning: http://us.imdb.com/Title?0004972 .

 

Tycker ditt första antagande är ganska felaktigt.. så 5 timmar är nog inte direkt något du behöver gräma dig för, men visst kan det förekomma... men då är det väl bara att undvika dem...

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...