Headman Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 TJA! Jo det är så att jag behöver en green/blue screen backgrund. Vart köper man en sådan? Vad är priset? 0 Citera
pld Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 Finns på scandinavianphoto.se under videotillbehör i menyraden på vänster sida och tryck sedan på Chromakey så finns det eller så har jag hört att man kan måla en vägg grön eller blå. /Jesper 0 Citera
00Bengtsson Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 annars tror jag att det biligaste alternativet är att köpa en hel blå eller helgrönt tyg i en vanlig tygaffär, är dock inte samma kvalité som en "riktig" blue/greenscreen. 0 Citera
Usarpe89 Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 Jag såg faktiskt lite grejer som mina kompisar filmat på en green screen som de gjort själva. Dom har köpt (eller stulit, jag vet inte faktiskt) Några playwood skivor och målat i ungefär rätt färg. Det funkar hur bra som helst om man bara lägger på stark och jämn belysning på hela bakgrunden och redigerar hyffsat. 0 Citera
jmalmsten Postad 11 november 2005 Postad 11 november 2005 till en musikvideoinspelning vi håller på med tog vi ett grönt lakan som låg och skräpade i lägenheten som vi var i och tejpade upp på väggen och belyste lite nödtorftigt med det ljusutrustning vi hade... fungerade förvånansvärt bra med keylight... det var ett par problemområden som jag garbage-maskar ut och det var inte möjligt att få helbilder med den lilla bakgrunden... tänk på det när ni köper grejer... det finns inget som heter "för stort"... tänk även på att det jag försökte med var en så kallad single pass matte... det är väldigt sällan det räcker... 0 Citera
jmalmsten Postad 4 december 2005 Postad 4 december 2005 Det som blir jämnast... ... och lagomt mobilt om du ska flytta på den... ... och billigast ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.