frehåk Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Tjenare! Gör en reklamfilm med jultema. Vill ha en effekt när tex. texter kommer fram och annat. Effekten ska se ut som typ sjärnfall/snöfall som glitter som far förbi. Hur gör jag det? Har Premiere 1.5 och After Effekts 6.0 men behärskar inte det programmet ännu! Kan jag göra denna effekt? Hur? /F. 0 Quote
pinto Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 här har du en bra länk det är till 6.5 ,, men det ska gå lika bra,, det är på snö... http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_makesnow.htm lycka till:) 0 Quote
frehåk Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Tack för hjälpen men jag är mer ute effter en effekt som ger ett glitterregn! Hur gör man? /F. 0 Quote
pinto Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 jag vet inte,, men det går alltid o testa sig fram :) Du kan ju testa att göra glittret själv och sen sätta keyfram på det i premiere,,, men jag tror det finns lättare sätt i after effects. 0 Quote
Recommended Posts