Jump to content

från ntsc till pal

robanof

Recommended Posts

hej! Nu har jag ett stort problem som jag helst måste lösa till senast fredag.

Jag har tagit in film från min dv kamera (PAL) till ett NTSC projekt i premiere. Detta gjorde jag eftersom premiere inte verkade fungera om jag startade ett projekt i PAL ( det gick inte att spela upp clippen då).

SÅ nu har jag alltså ett NTSC projekt som jag vill ha ut i PAL tillbaka till min DV kamera. Jag har försökt att öppna ett nytt PAL projekt och därifrån öppna sequensen från NTSC projektet, men det går fortfarande inte att spela upp genom att trycka på play.

Snälla hjälp mig det är en väldigt viktig födelsedagspresent.

Jag är ledsen om jag har utryckt mig på fel sett men jag är bara nybörjare här.

Mvh, Robanof

Jag kan inte ge några suberbra tips med garanterad lycklig utgång men det kanske hjälper om man kan exportera det(med pal om möjligt) och sen importera till nytt pal projekt och försöka igen.

%2$s skrev:
Kolla Edit > Preferences > Device Control och kontrollera att Devices är satt till DV Device Control.

Bra ide, gör så men jag tycker också att du skall gå in på "options" brevid rullmenyn med Devices och där ställa in vilken kamera som du använder.