Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett problem som jag måste lösa snabbt. Hoppas någon kan hjälpa.

Jobbar i Premiere PRO 1.5 och har gjort en film som jag vill ha ut i så bra kvalitet som möjligt för att visa ifrån en dator upp på en LCD-TV.

Tänkte jag skulle köra ut den i Mpeg2 men jag kan inte exportera till Mpeg2 i Premiere. Vad är det jag saknar, har för mig att jag har gjort detta förut. Är det någon codek jag saknar eller vad är fel? Jag kan som sagt välja Mpeg2 men OK knappen är grå och går inte att klicka på, jag kan välja WMA men då blir ju kvalitén dåligare.

Någon som har några förslag?

Postad

[citat=Tippler]Tänkte jag skulle köra ut den i Mpeg2 men jag kan inte exportera till Mpeg2 i Premiere. Vad är det jag saknar, har för mig att jag har gjort detta förut. Är det någon codek jag saknar eller vad är fel? Jag kan som sagt välja Mpeg2 men OK knappen är grå och går inte att klicka på, jag kan välja WMA men då blir ju kvalitén dåligare.

Någon som har några förslag?[/citat]

Du måste aktivera MPEG-encodern. Det är gratis och kräver internetuppkoppling.

1. I Premiere Pro, gå till File > Export > Adobe Media Encoder

2. Under format, välj tex MPEG2-DVD

3. Någonstans skall du ha en knapp som det står Activate

4. Följ instruktionerna

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...