floodi Postad 31 oktober 2005 Postad 31 oktober 2005 Hej jag har precis köpt Pinnacle studio och när jag har capture allt jag vill ha med i min lilla film och lagt på musik osv , och ska ta "make movie" får jag upp ett fönster där det står please insert the tape "video 10" and press ok when ready. If the timecode is not countinuous troughout the tape , cue to the section including the frame displayed to the right. (there are several reasons why a tape might not have a countinous timecode , including unrecord areas or a manual reset. sen när klippet är lokaliserat osv så fortsätter det bara likdant igenom varje klipp och spela in helt andra saker från bandet än vad jag har valt ut för att klippa ihop till en liten film. Fattar icke ett smack snälla hjälp..... Antar att datorn och kameran inte klaffar med sek , och minuter på nått sätt så kameran vill capture helt andra delar från bandet , hur ska jag bära mig åt jag är helt ny på det här. Har ju alla klippen i en mapp här på datorn så jag vet ju att klippen inte är borta, så jag förstår inte varför programmet vill leta igenom kameran igen o spela in klippen igen. och när det väl gör det så blir det helt andra klipp. SNÄLLA HJÄLP.. Här är en bild på hur det kan se ut http://www.mypix.se/visaFullImage.asp?fill=0&id=JPNQQRFRHROMK&storlek=1024 0 Citera
arvid Postad 31 oktober 2005 Postad 31 oktober 2005 När du läste in filmen till datorn använde du läget "Preview-quality capture" vilket läser in filmen på ett enklare och inte så utrymmeskrävande sätt. När du sedan ska "läsa ut" filmen till nåt medium så vill Studio läsa från kameran dom avsnitt du har redigerat och ordna upp allt med hjälp av tidskoden som ska/borde finnas på filmen. Du kanske har en enklare kamera utan tidskod? Det måste alltså vara tidskoden på filmen i kameran som fattas. Testa att läsa in filmen t.ex. med läget "DV full-quality capture" i stället, så blir allt mycket enklare. Om du har plats på hårddisken vill säga. Sedan ser jag på bilden att du har igång ett antal andra program medan du redigerar. FY! Helst inga andra program samtidigt!! Kan bli minnesbekymmer! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.