Gå till innehåll

Gul effekt i ex skid filmer


Diuier

Recommended Posts

tjena ja undrar på om nån vet hur man får sån där gul effekt eller ett gult ljus skimmer som fadedas till exmepel oftast i skid filmer..nån som fatta va ja mena lite svårt o förklara:/??..behöver inte ljust va gult har ex från en trailer på green days nya dvd här...så som de är jämt i början och även lite inni filmen

http://www.warnerreprise.com/asx/greenday_bulletinabible_450-v.asx

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tankade ner dom små demo-filerna - öppnade dom i QuickTime Pro och gjorde om dom till DV PAL. Det ser hyfsat ut - det är ju ändå bara något som ska flasha förbi en kort sekund.

 

På detta sätt sparade jag massa pengar :-D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Diuier]okej ne emen kör med dvå så de är kört o med ljus grejjen..men de andra tipset där då är ju loggan med de är ju surt ?? eller ladda du ner på nått annat ställ??[/citat]

 

Loggan tar jag bort/täcker över (med egen logga) i mitt redigeringsprogram och exporterar ut en ny logo-fri fil eller fil med egen logo :-)

 

Det tar mig ca. 20 minuter för alla 8 filer jag tog hem. Hallelujah!

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe... här försöker kameratillverkarna ge oss så fin bild som möjligt, men så fort vi filmat så vill vi att det ska se ut som gammal misshandlad super8... det är någonstans som kommunikationen felar...

 

ni vet förresten väl att om ni byter/tar bort loggan så får ni säkert inte visa den utan att betala artbeats... dom kanske skulle få för sig att dom ville ha betalt för besväret att göra klippen...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...