Gå till innehåll

raynox fischeye


bootleg

Recommended Posts

jag köpte ett raynox 0.3 trodde det skulle uppfylla mina krav men icke!

det vart ingen vidare känsla! sen såg jag en som hadde en likadant men han hadde tryckt in nån sorts lins i den som gorde så det vart en dethlens eller va det heter! hur som hellst kan jag inte hitta den saken eftersom jag inte kommer i håg vad han sa det hette! någon som vet vad jag menar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan vara intressant att tänka på att fisheye inte är en vid vinkel utan en distortion. De flesta fisheyes är inte särskilt vida alls. Fisheye effekten kan man IMHO lika bra tillverka med ett effektprogram i efterarbetet. Då kan man ju också styra graden av distortion mer exakt. Och man kanske inte vill ha "pin" effekten i mitten av bilden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har väl antagligen köpt ett mx3000? Det folk brukar göra är att limma på en glaslins från typ ett gammalt sony fisheye. Då blir distortionen mycket större och det blir mer som ett Centrury Optics fisheye "death lens". negative effekter är att du får lite vinjettering och att kvaliteten på bilden blir lite sämre. kolla http://www.skateperciption.com och sök på widened raynox så ska du nog hitta hur man gör.

 

lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...