Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har Premiere Pro 1,5 och vill lägga ut film ca. 3-5 min på nätet till både modem användare och till bredbandsanvändare.

Hur ställer jag in detta i Premiere? Vart går jag? vilka inställningar ska det vara? Jag är nybörjare så ta det varligt med språket är ni snälla.

En sak till.... när jag klipper ihop filmen och trycker på mellanslagtangenten för att se filmen hackar den sig fram... irreterande... jag har en utmärkt dator så det ska inte vara felet.... måste vara någon inställning. Någon?

Tack på förhand.

P.s Lägger ut en länk på ett första försök till film, tänk på att jag bara klippt ihop något snabbt nu.

Det är mest för att visa hur det blir nu för mig.

Vet att den är påtok för stor!!

Lägger även ut inställningarna som en print screen.

Ni får säga vad som ska göras bättre och vad jag gör för att den ska bli behaglig att ladda ner och titta på för andra.

Det blir ju ränder och det vill jag inte ha.

http://www.shd.se/bodil.htm

Posted

28 MB för en film på 3-5 minuter är nog inget att oroa sig för men för modemanvändare så kanske de är lite mycke.

när du har gått in på export movie klickar du på settings för att ställa in format och kvalitet. under general väljer du format. ".wmv" som du hade på din uppladade film är bra om du vill ha tydlig bild och som inte tar så mycket plats.

sen klickar du på video för att få ställa in kvaliteten på din film så de är där du får ändra för att få en mindre fil.

när de gäller problemet med att filmen hackar så beror de troligen på att du inte har renderat den för när du lägger in massa effekter och övergångar så bildas ju nya bilder i filmen och när du förhandsgranskar filmen så måste programet bygga upp dessa nya bilder medan filmen spelas. men när du renderar filmen så läggs de nya materialet på datorn.

du renderar filmen genom att trycka på Enter/Retur på tangentbordet eller gå in på Sequence > Render Work Area.