Jump to content

3d objekt mot en 2d bakgrund.


Leviant
 Share

Recommended Posts

Ja jo, ljudet är väl kanske inte det som jag är mest stolt över, men det ger en del till helheten iaf. Musiken kanske var aningen overkill, men men.

 

Problemet som jag har är att jag sitter vid en laptop och pysslar. Detta innebär att jag inte får se det färdiga resultatet förrän renderingen är helt klar. Programmen jag använder drar så otroligt mycket minne ur min lilla maskin, så att "previewa" projektet innan det ska renderas är bara att glömma.

 

Ska se om jag kan ladda upp originalet så att du kan jämföra.

 

Kul att du tyckte om det, trots skavankerna!

Link to comment
Share on other sites

[citat=Leviant]Ja jo, ljudet är väl kanske inte det som jag är mest stolt över, men det ger en del till helheten iaf. Musiken kanske var aningen overkill, men men.

 

Problemet som jag har är att jag sitter vid en laptop och pysslar. Detta innebär att jag inte får se det färdiga resultatet förrän renderingen är helt klar. Programmen jag använder drar så otroligt mycket minne ur min lilla maskin, så att "previewa" projektet innan det ska renderas är bara att glömma.

 

Ska se om jag kan ladda upp originalet så att du kan jämföra.

 

Kul att du tyckte om det, trots skavankerna![/citat]

 

Okey, jo jag førstår! Vad anvænder du? Max eller Maya? Ja få upp orginalet! de ær ju kul att de den (stora) skilnaden! Ska kanske lægga up ett liknande projekt jag gjort! en robbot som går utanfør fønstert på gatan typ. Men hans gång ær inte perfekt æn! men de ska jag ta tag i! =)

Link to comment
Share on other sites

Programmen jag använt är: 3ds MAX 7, Aftereffects 6.5, Pinnacle studio 9 (jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)

 

Ja, jag slänger upp filmen på sprocket idag och bifogar en länk här i tråden inom kort.

Link to comment
Share on other sites

[citat=Leviant]Programmen jag använt är: 3ds MAX 7, Aftereffects 6.5, Pinnacle studio 9 (jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)

 

Ja, jag slänger upp filmen på sprocket idag och bifogar en länk här i tråden inom kort.[/citat]

 

Okey. Varfør Pinnacle Studio åvan på detta annars mysiga paket med program? =) Førstog inte riktigt de dær med "(jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)"

Hur længe har du pillat med Max då? kollade lite snabbt på spocket va du hadde gjort innan, bæsta hitentills får jag væll seja! =)

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag har väl pillat med MAX till och från i kanske ett halvår nu. Börjar få grepp om själva modelleringen med polygoner nu, fast viktiga saker såsom Material, ljussättning mm. har jag mycket kvar att lära om. Ja egentligen så har jag VÄLDIGT mycket kvar att lära mig inom både AE och MAX.

 

Varför jag valde pinnacle? Ja du, bra fråga. Har arbetat ganska så mycket i just pinnacle tidigare, och eftersom det bara är för att sammanfoga de färdiga elementen såsom ljud och bild, så valde jag att använda det. Jag gillar programmets utformning, och funderar starkt på att börjar arbeta i Liquid edition.

Link to comment
Share on other sites

[citat=Leviant]Nja, jag har väl pillat med MAX till och från i kanske ett halvår nu. Börjar få grepp om själva modelleringen med polygoner nu, fast viktiga saker såsom Material, ljussättning mm. har jag mycket kvar att lära om. Ja egentligen så har jag VÄLDIGT mycket kvar att lära mig inom både AE och MAX.

 

Varför jag valde pinnacle? Ja du, bra fråga. Har arbetat ganska så mycket i just pinnacle tidigare, och eftersom det bara är för att sammanfoga de färdiga elementen såsom ljud och bild, så valde jag att använda det. Jag gillar programmets utformning, och funderar starkt på att börjar arbeta i Liquid edition.[/citat]

 

yes. Lättast att använda det man är "bäst på" går snabbast så! =) Har du byggt modellerna själv? Är du medlem i Animate fresten? bra om man vil lära sig max! =)

Link to comment
Share on other sites

rent bildmässigt så är jag riktigt imponerad... fast med musik och ljud blev det lite för mycket datorspelskänsla, jo skaken ser lite artificiella ut och det är väl lite för mörkt för trovärdighetens skull, om man tittar på gamla journalfilmer så är det väldigt sällan de har filmat nattetid, för jag antar att det är journalfilmslooken du är ute efter. och då brukar det ju vara stumt, förutom en dramatisk speakerröst och lite ensemblemusik, väldigt sällan direktljud.

Link to comment
Share on other sites

Jo visst var det journalfilmslooken jag var ute efter. Ja ljudeffekterna känns väl aningen malplacerade, fast det är å andra sidan inte min starka sida heller.

 

Ja angående ljussättningen så är den aningen felplacerad. Det var lite svårt att avgöra varifån ljuset kom eftersom himmelen på bakgrundsbilden är molnig. Så för att dölja detta djävulska bus, så gjorde jag den mörk och brusig i AE.

 

Har lyckats ladda upp originalet på sprocket nu också.

 

Länk:

http://www.sprocket.se/media.php?id=1048

 

Så här ser den ut direkt från 3DS. Jag använde en svartvit bild som bakgrund, men "tanksen" är i färg........

Link to comment
Share on other sites

[citat=sound_front]yes. Lättast att använda det man är "bäst på" går snabbast så! =) Har du byggt modellerna själv? Är du medlem i Animate fresten? bra om man vil lära sig max! =)[/citat]

 

 

Ja Pinnacle har det mesta som jag behöver ur redigeringssynpunkt just nu. Modellerna är helt egenskapade ja!

 

Nope, jag är inte medlem där.....kanske skulle ta mig en titt på deras sida, kan ju inte skada.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...