Jump to content

Recommended Posts

Posted

ser bra ut!

Men ljudet va inget vidare tyckte jag! och lite væl mørk bild kanske!...

Dra ner på bildbruset me! å skakningarna va inte så troværdiga tycker jag! med helt klar snyggt endå!

Skulle ju va kul att se orginalet om de ska va nån menig att gæmføra!-?

Posted

Ja jo, ljudet är väl kanske inte det som jag är mest stolt över, men det ger en del till helheten iaf. Musiken kanske var aningen overkill, men men.

Problemet som jag har är att jag sitter vid en laptop och pysslar. Detta innebär att jag inte får se det färdiga resultatet förrän renderingen är helt klar. Programmen jag använder drar så otroligt mycket minne ur min lilla maskin, så att "previewa" projektet innan det ska renderas är bara att glömma.

Ska se om jag kan ladda upp originalet så att du kan jämföra.

Kul att du tyckte om det, trots skavankerna!

Posted

[citat=Leviant]Ja jo, ljudet är väl kanske inte det som jag är mest stolt över, men det ger en del till helheten iaf. Musiken kanske var aningen overkill, men men.

Problemet som jag har är att jag sitter vid en laptop och pysslar. Detta innebär att jag inte får se det färdiga resultatet förrän renderingen är helt klar. Programmen jag använder drar så otroligt mycket minne ur min lilla maskin, så att "previewa" projektet innan det ska renderas är bara att glömma.

Ska se om jag kan ladda upp originalet så att du kan jämföra.

Kul att du tyckte om det, trots skavankerna![/citat]

Okey, jo jag førstår! Vad anvænder du? Max eller Maya? Ja få upp orginalet! de ær ju kul att de den (stora) skilnaden! Ska kanske lægga up ett liknande projekt jag gjort! en robbot som går utanfør fønstert på gatan typ. Men hans gång ær inte perfekt æn! men de ska jag ta tag i! =)

Posted

Programmen jag använt är: 3ds MAX 7, Aftereffects 6.5, Pinnacle studio 9 (jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)

Ja, jag slänger upp filmen på sprocket idag och bifogar en länk här i tråden inom kort.

Posted

[citat=Leviant]Programmen jag använt är: 3ds MAX 7, Aftereffects 6.5, Pinnacle studio 9 (jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)

Ja, jag slänger upp filmen på sprocket idag och bifogar en länk här i tråden inom kort.[/citat]

Okey. Varfør Pinnacle Studio åvan på detta annars mysiga paket med program? =) Førstog inte riktigt de dær med "(jag vet vad de flesta tänker, men hey, det är ett helt ok program som uppfyller mina önskemål)"

Hur længe har du pillat med Max då? kollade lite snabbt på spocket va du hadde gjort innan, bæsta hitentills får jag væll seja! =)

Posted

Nja, jag har väl pillat med MAX till och från i kanske ett halvår nu. Börjar få grepp om själva modelleringen med polygoner nu, fast viktiga saker såsom Material, ljussättning mm. har jag mycket kvar att lära om. Ja egentligen så har jag VÄLDIGT mycket kvar att lära mig inom både AE och MAX.

Varför jag valde pinnacle? Ja du, bra fråga. Har arbetat ganska så mycket i just pinnacle tidigare, och eftersom det bara är för att sammanfoga de färdiga elementen såsom ljud och bild, så valde jag att använda det. Jag gillar programmets utformning, och funderar starkt på att börjar arbeta i Liquid edition.

Posted

[citat=Leviant]Nja, jag har väl pillat med MAX till och från i kanske ett halvår nu. Börjar få grepp om själva modelleringen med polygoner nu, fast viktiga saker såsom Material, ljussättning mm. har jag mycket kvar att lära om. Ja egentligen så har jag VÄLDIGT mycket kvar att lära mig inom både AE och MAX.

Varför jag valde pinnacle? Ja du, bra fråga. Har arbetat ganska så mycket i just pinnacle tidigare, och eftersom det bara är för att sammanfoga de färdiga elementen såsom ljud och bild, så valde jag att använda det. Jag gillar programmets utformning, och funderar starkt på att börjar arbeta i Liquid edition.[/citat]

yes. Lättast att använda det man är "bäst på" går snabbast så! =) Har du byggt modellerna själv? Är du medlem i Animate fresten? bra om man vil lära sig max! =)

Posted

Annars bra men bakgrunden tycker jag var lite mörk jämfört med dina tanks, sså det verkade lite udda men annars bra, och skakningarna såg lite overkliga ut, men annars så var den helt bra

Posted

rent bildmässigt så är jag riktigt imponerad... fast med musik och ljud blev det lite för mycket datorspelskänsla, jo skaken ser lite artificiella ut och det är väl lite för mörkt för trovärdighetens skull, om man tittar på gamla journalfilmer så är det väldigt sällan de har filmat nattetid, för jag antar att det är journalfilmslooken du är ute efter. och då brukar det ju vara stumt, förutom en dramatisk speakerröst och lite ensemblemusik, väldigt sällan direktljud.

Posted

Jo visst var det journalfilmslooken jag var ute efter. Ja ljudeffekterna känns väl aningen malplacerade, fast det är å andra sidan inte min starka sida heller.

Ja angående ljussättningen så är den aningen felplacerad. Det var lite svårt att avgöra varifån ljuset kom eftersom himmelen på bakgrundsbilden är molnig. Så för att dölja detta djävulska bus, så gjorde jag den mörk och brusig i AE.

Har lyckats ladda upp originalet på sprocket nu också.

Länk:

http://www.sprocket.se/media.php?id=1048

Så här ser den ut direkt från 3DS. Jag använde en svartvit bild som bakgrund, men "tanksen" är i färg........

Posted

[citat=sound_front]yes. Lättast att använda det man är "bäst på" går snabbast så! =) Har du byggt modellerna själv? Är du medlem i Animate fresten? bra om man vil lära sig max! =)[/citat]

Ja Pinnacle har det mesta som jag behöver ur redigeringssynpunkt just nu. Modellerna är helt egenskapade ja!

Nope, jag är inte medlem där.....kanske skulle ta mig en titt på deras sida, kan ju inte skada.