Fredric Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Tänkte bara kolla om någon här kan svara på hur lillebror Gondry har gjort Tigas senaste video "You Gonna Want Me". Jag är nästan helt säker på att dom har gjort den med en massa digitala småbilds kameror på en ""Matrixrigg" som har fått gå på olika slutartider för att få fram effekterna, dock så tycker jag att slöjan i rörelseoskärpan ser lite mystisk hackig ut, vilket får mig att undra om dom har gjort effekterna på något annat sätt. Någon som vet? http://www.boardsmag.com/screeningroom/musicvideos/1957/ 0 Quote
Jawo Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Ståg i Gp om den här videon för något år sedan (tror det var denna videon iaf, i annat fall måste det ha varit en video som var typ likadan). Dom satte en massa dv kameror i en ring, och satte sedan samman allt i datorn. Slutareffekten kan dom inte ha skapat på plats utan det måste ha skett i datorn. 0 Quote
Fredric Posted October 20, 2005 Author Posted October 20, 2005 Jo det är nog så att dom har gjort det med en matrixrigg, iof så är det nog digitala kameror som går på synk och inte dv kameror.. 0 Quote
Jawo Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 [citat=Fredric]Jo det är nog så att dom har gjort det med en matrixrigg, iof så är det nog digitala kameror som går på synk och inte dv kameror..[/citat] Nope, var dv kameror. Stog det i tidningen, såg det på bilderna och tycker även att man ser det i videon med. 0 Quote
Recommended Posts