Gå till innehåll

Tiga Video..


Fredric

Recommended Posts

Tänkte bara kolla om någon här kan svara på hur lillebror Gondry har gjort Tigas senaste video "You Gonna Want Me". Jag är nästan helt säker på att dom har gjort den med en massa digitala småbilds kameror på en ""Matrixrigg" som har fått gå på olika slutartider för att få fram effekterna, dock så tycker jag att slöjan i rörelseoskärpan ser lite mystisk hackig ut, vilket får mig att undra om dom har gjort effekterna på något annat sätt.

 

Någon som vet?

 

http://www.boardsmag.com/screeningroom/musicvideos/1957/

Bild 8.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Ståg i Gp om den här videon för något år sedan (tror det var denna videon iaf, i annat fall måste det ha varit en video som var typ likadan).

 

Dom satte en massa dv kameror i en ring, och satte sedan samman allt i datorn.

Slutareffekten kan dom inte ha skapat på plats utan det måste ha skett i datorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Fredric]Jo det är nog så att dom har gjort det med en matrixrigg, iof så är det nog digitala kameror som går på synk och inte dv kameror..[/citat]

 

Nope, var dv kameror. Stog det i tidningen, såg det på bilderna och tycker även att man ser det i videon med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...