klasnilzon Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har redigerat mycket i vegas 4.0 utan problem. Men nu när jag fixat vegas 4.0 och adobe premier på min egna dator så funkar det inte alls bra! När jag ska dra filmklippen som är avifiler så tas bara ljudet med.. Bilden bara försvinner.. Har gjort mkt men inget funkar - bytt inställningar, laddat hem codec osv. Om någon vet vad detta kan bero på så skulle jag bli superglad om ni hjälpte mig! 0 Quote
Munthe Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Att det är .AVI-filer säger ingenting. Vilka codecs använder du? 0 Quote
art Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Fungerar bilden och ljudet på filen i den andra datorn du redigerat med? Det finns säkert tusentals olika codecar bara till .avi-filer, filen kan vara kodad i ett format som inte går att klippa i utan att det innan kodas om till ett format som lätt bearbetas, t.ex. dv-pal eller liknande. 0 Quote
klasnilzon Posted October 20, 2005 Author Posted October 20, 2005 [citat=Munthe]Att det är .AVI-filer säger ingenting. Vilka codecs använder du?[/citat] Laddade hem ACE Mega codecspack.. Alla filmer som jag laddar hem går att se.. Har inte laddat hem codec på den andra datorn med det fungerar bra på den datorn. Verkar inte ha med det att göra men jag vet inte.. Hur ser man vilka codecs man använder? 0 Quote
klasnilzon Posted October 20, 2005 Author Posted October 20, 2005 [citat=art]Fungerar bilden och ljudet på filen i den andra datorn du redigerat med? Det finns säkert tusentals olika codecar bara till .avi-filer, filen kan vara kodad i ett format som inte går att klippa i utan att det innan kodas om till ett format som lätt bearbetas, t.ex. dv-pal eller liknande.[/citat] fungerade bra i den datorn.. har ej laddat hem codecar på den.. 0 Quote
klasnilzon Posted October 20, 2005 Author Posted October 20, 2005 [citat=Munthe]Att det är .AVI-filer säger ingenting. Vilka codecs använder du?[/citat] vet ej vilka codecar som jag använder. Hur ser man det? 0 Quote
Recommended Posts