AndreSjöström Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Vet inte riktigt i vilken kategori jag ska skriva i då jag tycker det känns onödigt att skapa en ny tråd för varje fråga som jag legat sömn lös för nu i många nätter 1. Hur gör jag enklast en rullande text (eftertext) i Premiere 7.0? 2. Jag har klippt ihop en liten redovisning till skolan och måste nu bränna ut den på DVD. Vilken format ska jag andvända? Jag har Nero burningrom samt en vanlig CD brännare. 3. Till vår nästa film tänkte jag försöka mig på att göra en DVD meny. Finns det något lämpligt program för detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 1. Läs i hjälpen (tryck F1) under "Using the Adobe Title Designer" | "Creating rolls and crawls" 2. Exportera som DVD ur Premiere. Arkivmenyn | Export Sök även efter andra trådar här som behandlar ämnet :) 3. Adobe Encore eller Sony DVD Architect är vad jag använder för menyer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kervin Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Saken är ju att du har en CD-brännare, så du kan ju inte bränna i DVD. Får ju blir VCD eller SVCD format då istället? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts