Director Postad 14 oktober 2005 Postad 14 oktober 2005 Hej! Du som är intresserad kan kolla in den rockvideo jag gjort tillsammans med två andra. Det är Stockholmsgruppen Apes IQ (punkig hårdrock) med låten Mainstream A-Hole. Gå till länk: http://www.apesiq.com/pics.html Och klicka på "MAINSTREAM A-HOLE - The Video". Övriga filmsnuttar på sidan är jag inte involverad i. Format: WMV Storlek: Ca 5 MB Längd: Ca 3 min. 0 Citera
ash Postad 15 oktober 2005 Postad 15 oktober 2005 inspelad tidigt 90-tal? klagar inte men det var den känslan jag fick 0 Citera
Director Postad 15 oktober 2005 Författare Postad 15 oktober 2005 [citat=ash]inspelad tidigt 90-tal? klagar inte men det var den känslan jag fick[/citat] Tack för kommentaren! Alltid kul med feedback och att se hur olika personer uppfattar ens arbeten. Videon är inspelad vintern 2003/2004 med två DVC Pro-kameror och redigerad på AVID Adrenaline. Känslan i filmen, med bandet mot greenscreen och en bakgrundsfilm i svartvitt etc., är gjord så för att vi i teamet ansåg att det skulle förstärka bandets image samt låten. 0 Citera
Buggybulldozer Postad 15 oktober 2005 Postad 15 oktober 2005 skulle gärna se den i bättre upplösning om detta är möjligt... men den var väl bra. inte så orginell, men definitivt inte dålig. svårt att hitta på orginella saker om de även ska passa in i bandet image vilket ju kan innebära en del begränsningar. 0 Citera
Director Postad 15 oktober 2005 Författare Postad 15 oktober 2005 [citat=Buggybulldozer]skulle gärna se den i bättre upplösning om detta är möjligt... men den var väl bra. inte så orginell, men definitivt inte dålig. svårt att hitta på orginella saker om de även ska passa in i bandet image vilket ju kan innebära en del begränsningar.[/citat] Upplösningen kan jag tyvärr inte göra något åt, utan bandet valde att konvertera QuickTime-filen de fick och ville att den inte skulle bli så tungladdad. Det är dock alltid roligare att se rockvideos i fullskärmsformat på en TV. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.