Gå till innehåll

Apes IQ - Mainstream A-Hole


Director

Recommended Posts

Hej!

 

Du som är intresserad kan kolla in den rockvideo jag gjort tillsammans med två andra. Det är Stockholmsgruppen Apes IQ (punkig hårdrock) med låten Mainstream A-Hole.

 

Gå till länk: http://www.apesiq.com/pics.html

Och klicka på "MAINSTREAM A-HOLE - The Video".

 

Övriga filmsnuttar på sidan är jag inte involverad i.

 

Format: WMV

Storlek: Ca 5 MB

Längd: Ca 3 min.

Tax-building.jpg

Avslut-2.jpg

Jimmy-snow.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ash]inspelad tidigt 90-tal? klagar inte men det var den känslan jag fick[/citat]

 

Tack för kommentaren! Alltid kul med feedback och att se hur olika personer uppfattar ens arbeten. Videon är inspelad vintern 2003/2004 med två DVC Pro-kameror och redigerad på AVID Adrenaline.

 

Känslan i filmen, med bandet mot greenscreen och en bakgrundsfilm i svartvitt etc., är gjord så för att vi i teamet ansåg att det skulle förstärka bandets image samt låten.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Buggybulldozer]skulle gärna se den i bättre upplösning om detta är möjligt... men den var väl bra. inte så orginell, men definitivt inte dålig. svårt att hitta på orginella saker om de även ska passa in i bandet image vilket ju kan innebära en del begränsningar.[/citat]

 

Upplösningen kan jag tyvärr inte göra något åt, utan bandet valde att konvertera QuickTime-filen de fick och ville att den inte skulle bli så tungladdad. Det är dock alltid roligare att se rockvideos i fullskärmsformat på en TV.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...