Jump to content

Canon Motor Zoom 8?

DanyaelX

Recommended Posts

[citat=DanyaelX]Ja då har man kollat in kameror som en dåre på super8wiki men där är en kamera som jag är lite småsugen på, men som jag inte kan hitta...

Canon Motor Zoom 8

Någon som känner till den kameran?

ISF vad har den för spec?

Chris[/citat]

Känner ej till den, menar du inte Canon Autozoom?

Nope, Den heter Canon Motor Zoom 8, och jag har hittat den efter mycket om och men på Canons arkivsida över gammla kameror. Men det tog TID och var inte lätt att hitta den!

Det var vist en av deras första Dubbel8 kameror, från 1965....

Inte undra på att deninte fanns på super8wiki =)

Näe jag tror jag letar vidare efter en liiiite mer modern och bättre kamera =)

C.

Om du vill ha en bra super8 kamera med många fina finesser kan du försöka leta reda på Canon 814XL ELECTRONIC. Min pappa har en sån som desvärre inte funkar längre men med många fina finesser. Den här kameran var mycket bättre än dom flesta på den tiden då det kom men dess värre lite dyrare, men du kan ju försöka hitta en fungerande sån att köpa för dom är väldigt bra om du vill ha en ordentlig super8 kamera.

Jo jag har kollat på den, lite svår att hitta i sverige. Mend et finns många på Ebay om man söker globalt. Dock ligger de ganska högt i pris...

Har lyckats lista ut vilka kameror som är mest exklusiva och dyra...

Vilket ju är kul, men jag är ute efter en billig bra kamera med dessa egenskaperna. Och då finns det många att välja på, lite svårare...

18, 24 (25), 36 (50) i FPS. siffror i parantes är inte prioritet.

Fungera i XL situationer och även gärna den funktionen att den kan ta en bild åt gången...

Ljud och crystalsync är mindre intressant för mig just nu...

Chris