00Bengtsson Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Young Bond - "Psycokiller" är en fan film av Charlie Higsons böker av Young James Bond serien. Vill gärna ha lite feedback innan vi spelar in... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supercoool89 Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 De här med att göra filmer baserade på Higsons Bondböcker är en intressant idé - väldigt intressant. Men samtidigt tror jag att det kan bli knivigt att få det hela bra, och då tänker jag på andras försök likväl som er synopsis. Ett tips kan nog vara att tänka efter ett par gånger efter varje färdigskriven scen ("hur kan jag få det här trovärdigare?", "kommer Bond att senare i karriären att utveckla det här?", "är det här roligt att titta på, eller går det att förbättra?"). Men sedan har jag en fråga, när utspelar sig den här filmen om man tänker sig Bonds liv? Jag tänkte på att M fanns med i bilden, men det är väl en karaktär som kommer in först senare än Silverfin och Bloodfever (Jag ska inte säga att jag är säker, jag har inte hunnit läsa dessa än)? Hoppas det går bra med författande och inspelning! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted October 10, 2005 Author Share Posted October 10, 2005 Filmen kommer att vara ganska tidlös, en tanke var att knyta den till 80-talet med tanke på spänningen under "kalla kriget" och givetvis musiken. Den kommer inte innehålla en massa specialeffekter och overkliga prylar, utan en prylfri Bond i Början av sin karriär. Du har rätt med att vissa karaktärer inte finns med i Silverfin och Bloodfever, men för att fånga en bredare publik så tar vi med karaktären M iallafall, vad är en James Bond utan M? Tack för feedbacken! //Hälsningar 00Bengtsson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 James Bond i början på sin karriär på 80-talet :S Låter konstigt men årtal kanske inte nämns i de äldre bondfilmerna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Gillar idén, men gillar inte "psycho killer".. är inget bond films namn direkt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted October 10, 2005 Author Share Posted October 10, 2005 Om man skulle ha tagit den mest realistiska tidpunkten så skulle vi ha hamnat på 1920-talet. Eftersom att de första bondbökerna skrevs på 50-talet och Bond var då fullvuxen. Om man ska göra den rent korrekt, så kravs dyr rekvisita och bättre inspelningsmiljöer, vilket inte känns direkt aktuellt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Det är ju sant, gör som det känns bäst för dig :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted October 11, 2005 Author Share Posted October 11, 2005 Vi vill gjärna ha mer feedback! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts