Norbert Postad 8 oktober 2005 Postad 8 oktober 2005 Jag har tagit in ett videoklipp i After Effects som är i DV och äkta widescreen. Nu har jag piffat upp klippet med lite justeringar i AE och vill exportera det tillbaks till DV i äkta widescreen, med andra ord, samma format utan kvalitetsförlust. Under Composition -> Make Movie -> Output Mode hittar jag inte någon inställning som gör att den renderar med widescreenpixlar. Jag har försökt att arbeta runt problemet genom att exportera till okomprimerad avi med en vid upplösning (1024 x 576). Det går dessvärre inte att importera i Premiere, då det bara hakar sig. Så jag behöver materialet i widescreen DV, lika som ursprunget. Föresten, är det någon som vet hur man kopierar en uppsättning effekter från ett klipp till ett annat i After Effects? 0 Citera
walfridson Postad 9 oktober 2005 Postad 9 oktober 2005 Är det 16:9 projekt så blir det så när du renderar. Markera effekt CTRL+C Markera klipp CTRL+V 0 Citera
Norbert Postad 10 oktober 2005 Författare Postad 10 oktober 2005 När jag väljer New Composition så ställer jag in den till PAL D1/DV Widescreen och med Pixel Aspect Ratio som D1/DV PAL Widescreen (1,42) men klippet blir fortfarande 4:3 när jag gör en fil av det. 0 Citera
walfridson Postad 11 oktober 2005 Postad 11 oktober 2005 Du spelar nog upp klippet i windows mediaspelare eller liknande.. Testa importera det klippet i AE igen och se. Kör nån lossless bildsekvens annars, tex png. okomp AVI brukar kunna krångla med 16.9 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.