Emperor Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Funderade om nån skulle veta en tutorial på/hur man gör med greenscreen så att nån person i filmen skulle sen hålla i ett huvud och sen pratar huvudet, (flummigt förklarat) men den finns i bl.a. Freddy vs. Jason i slutet på den, har den på dvd och där beskriver som i making of hur det är gjort, men har sett den om o om och aldri fattat då dom int säger tillräckligt tydligt, har bifogat 2 bilder, ena från filmen och andra från making of, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 sätt en grön tröja (samma nyans som på din greenscreen) på den som ska bli av med huvudet och sen är de bara för den andra att hålla i den personen i håret eller nått liknande! använd en ganska åtsittande tröja så de inte blir massa väck som är svåra att keya ut. annars kan du ju maska bort kroppen vilket troligen är mycket enklare än att använda green-key eller liknande för att få bort den. EDIT: om du ändå vill använda keying för få bort kroppen så är det nog bättre med svart istället för grön 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted October 1, 2005 Author Share Posted October 1, 2005 Ok, tack för det, tänkte inte på att maska, ska testa nångång själv snart att göra det med svart som du sa, om jag får nå bra resultat så lägger jag upp det här sen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 [citat=Emperor]Ok, tack för det, tänkte inte på att maska, ska testa nångång själv snart att göra det med svart som du sa, om jag får nå bra resultat så lägger jag upp det här sen.[/citat] de ska bli kul å se ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts