trancedanne Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Det e så jävla rätt, hoppas den blir nominerad! Bästa svenska filmen jag sätt tillsammans med Fucking Åmål. Josef Fares is da man :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 tyckte också att filmen är bra men han har kunnat göra den avsevärt mkt bättre genom lätta medel. jag får ingen direkt kontakt med karaktärerna på djupet. han mamma säger exempelvis att hon älskar honom osv men jag får inte samma känsla genom bilden. sedan känns det som om kontrasten blir för stor mellan början i libanon och andra hälft i sverige. känns overkligt att hans morforäldrar skulle bara förtränga att hela zozos familj är död bara för att han inte ska vara ledsen. detta att den är det svenska bidraget är nog en mer politisk grej i och med att SFI har gett ett stort förhandsstöd på 10 miljoner till filmen. i vanliga fall brukar denna stöd till långfilmer ligga runt 3-4 miljoner. aja det är en bra film men frågan är om man inte kan göra det bättre med en budget på 40 milj kronor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts