GnuBi Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Tja Jag kommer att filma skidåkning nu under vintern. Jag har tidigare använt en hjälmkamera (cambike) för att hitta nya vinklar för att göra klippen intressantare. Jag har nu planer på att försöka fixa ett "stativ" eller någon form av hållare kopplad till en ryggsäck för att sätta fast cambiken på, för att sedan filma sig själv/åkaren ifråga. Detta har setts tidigare i skidfilmer och är något som skulle vara kul att prova på. Problemet är inte att fästa själva cambiken till "stativet". Detta kan i värsta fall lösas med tejp. Svårigheten är att hitta en så stabil ryggsäck som möjligt som ska kunnas "kopplas" till någon form av stativ, rör eller likande. Nu till själva frågorna: Finns det någon form av kit/byggsats för stativ (vill få ut kameran från ryggsäcken minst 1 m)? Någon som har gjort något liknande? Några förslag som kan hjälpa mig i idéskapandet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
besse Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Jag var nere i vintras o säsongade i Bad Gastein o då tog vi o monterade kameran så som du sa... Vi satte helt sonika fast 2 stavar med remmarna i ryggsäcken och så tejpade vi ihop spetsarna så det bildade ett stativ ut från väskan... blev jävligt stadigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rydén Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Låter intressant dedär. Måste provas! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts