Hans Linde Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Jag redigerar min miniDV-avi i Premiere 6.0 , men vet inte vilken Codec som är lämpligast vid export till avi. Nästa steg är att omvandla till mpg2 med TMPGenc. Tydligen så tar inte TMPGenc alla alternativen och några ge sämre kvalite. Att exportera utan Codec blir mycket stort( flera ggr större än det från kameran), fast det kanske är det rätta. Någon som kan ge mig handledning? Hans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 exportera alltid i dv-avi och sen kan du använda programet Canopus ProCoder 2 (detta prog. är det bästa jag vet) för att konvertera till mpeg2(vob) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Linde Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 Den har jag inte i min Premiere version (, vad jag kan se iaf). Vet du om den finns att ladda ner? Hans Jooo, jag fattade fel.............. DV AVI funkar med då ska jag skaffa programmet du föreslår.....var? Hans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts