Gå till innehåll

PremierePro: Spela videopreview via S-Video?


nicmar

Recommended Posts

Jag vet att man kan koppla in en firewirekabel till kameran och när man sedan kör filmen i premiere så visas bilden direkt på videokameran.. det är fräckt, men min kamera har ju bara en liten skärm..

 

Ska man inte kunna koppla in via datorns S-videoutgång så att man får preview där?

Min lilla idé var nämligen att jag har en DELL skärm med Picture-in-picture-funktion där jag kan koppla in S-video, så att jag kan använda min monitor för att titta på det, samtidigt som jag har premiere igång..

 

Jag har liksom fått för mig att det blir en annan sorts bild när man tittar på den i video, än i premiere, lite mera "smooth"..

Eller nån som har nåt annat förslag på vad jag kan göra? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ja, någon form av videohårdvara behöver du. En TV-utgång på ett grafikkort räcker inte. Antingen en kamera, spelare eller ett PCI-videokort (typ ACEDVio) eller externt FireWire-kort (som någon av Canopus, Matrox eller Snazzis boxar). Ytterligare ett alternativ är Matrox kombinerade dual display-kort med inbyggd videohårdvara för visning på videomonitor. Oftast är den billigaste lösningen att helt enkelt använda kameran.

 

Den här frågan är lika gammal som DV-redigeringar och är ständigt återkommande i samtliga av nätets forum om video på konsumentnivå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...