godmode Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Hej.. JAg fick en förfrågan att producera ett gäng informations filmer för en stor myndighet här i Sverige. Problemet är att jag är rätt så flink på själva filmandet men har ingen som helst aning hur jag ska gå till väga för att fixa hela denna produktionen. Är det någon som har en lathund på sådana här saker? Jag har kommit så långt att kunden har en idé, hur går jag tillväga härifrån? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 mitt bästa råd är att ta det lugnt. Alltså inte att du ska känna att du har tagit dig vatten över huvudet, slappna av, kolla på en del reklam/informationsfilmer och ta in så mycket som möjligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yadis Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Jag vet inte hur det går till när man filmar sånt här, men jobbar som konsult inom annat(IT) och då går det till ungefär så här: 1. Kunden har nåt dom vill ha gjort 2. Jag tar fram förslag på lösning 3. Kunden ger feedback på förslaget 4. 2'an och 3'an loopas tills dess att kunden är nöjd 5. Slutlig förslag antas och jag säger hur mycket det kommer kosta. (extremt viktigt att både du och kunden nu exakt vet vad som kommer ingå, och gärna att det finns på papper. Så att inte kunden kräver att mer ska göras senare och anser att det ingick i priset) 6. Kunden godkänner kostnaden. Om dom tycker det blir för dyrt så ändras lösningsförslaget så det blir billigare(dvs man går tillbaka till punkt 2). 7. Man gör lösningen 8. Kunden testar den och godkänner den, eller man får ändra nån mindre grej. 9. Klart 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
godmode Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 Tack. Jag hittade en rätt så komplett sida, det gäller att plocka russina ur kakan.. http://www.ur.se/television 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts