dicamillo Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 När jag redigerar film i Premier Pro hackar det hela tiden när man kollar på vad man klippt ihop, mycket irriterande, det blir dessutom väldigt svårt att synca ljudeteffekterna till filmen då. Finns det någon som vet varför det bir så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Vad har du på tidslinjen - avi eller mpeg? Vad har du för ljud - wav eller mp3? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 är kameran inkopplad medan du redigerar...? då kan det också hacka... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dicamillo Posted September 15, 2005 Author Share Posted September 15, 2005 jag har wmv, vad är bäst att användas för att undvika att det hackar? hur ändrar man format på filmensom skall redigeras? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 [citat=dicamillo]jag har wmv, vad är bäst att användas för att undvika att det hackar? hur ändrar man format på filmensom skall redigeras?[/citat] Avi skall du använda i PPro annars stöter du bla på dom problem du beskriver. Jag har aldrig konverterat wmv till avi men någon här kanske kan bättre än mig eller sök på google. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Jag hade också problem med hackning i Premiere. Men jag tror att i mitt fall berodde det på att jag hade en "inte så snabb" dator 512mb ram. Och dessutom så var den lite seg av sig i alla fall. Så jag ändrade till Premiere Elements istället. Nu fungerar det bra. Så jag menar, det kanske beror på att du inte har så hög prestanda på din dator. bara en tanke 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 [citat=Santafantasma]är kameran inkopplad medan du redigerar...? då kan det också hacka...[/citat] Exakt. Stäng av 'Playback on DV hardware' i inställningarna för 'Monitor'. Är ofta felet. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.B Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Tryck på Enter för att "Pre Render" det du har klippt ihop. då försvinner "hacket" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts