Gå till innehåll

import AVI till Premiere P1.5


Ziggurat

Recommended Posts

Hej

Jag försöker importera en AVI-snutt som jag tror kan ha redigerats i moviemaker. Jag får följande felmeddelande:

[\dev\starsky\MediaLayer\Src\Audio\AudioPreviewFile.cpp-301]

 

och sedan händer ingenting. Någon som har en aning om vad detta är?

 

En annan fråga som inte direkt är relaterad, men jag tar den ändå:

 

Installerade nyligen om min gamla redigeringsdator som arbetar med Premiere 6 samt ett multimediakort "DV Raptor RT" som gör många av de realtidsrenderingar som Pro 1.5 gör nu. Det är inte första gången jag installerar om den, men de här gången slutade capture att fungera. Själva loggningen är inte ens åtkomligt. Jag använder kortets FireWire, kortet är som vidt jag kan bedömma korrekt installerat. Någon som har en idé?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ziggurat]Den är ganska stor faktiskt. 4GB. Beror det på storleken tror du?[/citat]

Det verkar vara där problemet ligger. Ditt felmeddelande verkar dom får som försöker importera stora filer, dessutom mpeg-filer. Så, vad är det för format på filen, avi eller mpeg?

 

På felmeddelandet verkar det vara mpeg och då är PPro fel program för att redigera om du inte använder en plug in från MainConcepts som heter MPEG Pro

 

Klippt från Premiere Pro online Wikicity community:

This has been reported when trying to import video clips several gigabytes in size. No solution was reported other than importing smaller clips."

Länk till kommentar
Share on other sites

Citat: "Installerade nyligen om min gamla redigeringsdator som arbetar med Premiere 6 samt ett multimediakort "DV Raptor RT" som gör många av de realtidsrenderingar som Pro 1.5 gör nu. Det är inte första gången jag installerar om den, men de här gången slutade capture att fungera. Själva loggningen är inte ens åtkomligt. Jag använder kortets FireWire, kortet är som vidt jag kan bedömma korrekt installerat. Någon som har en idé?"

 

Hej, jag har gått igenom det du beskriver. Men du skriver att du använder ett firewire och då går du ju förbi Raptor? Jag har avinstallerat det iofs utmärkta Raptorkortet - bra ihop med Premiere 6.x, men såvitt jag förstår helt onödigt med PP 1.5.

 

Kör nu Firewirekort mellan kamera -dator & PP1.5, funkar bra. Och du ska välja "DV/IEEE1394 Capture" i Project settings / Capture, men det har du väl redan fixat?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill fortsätta att använda Premiere 6 med Raptorkortet på den redigeringsstationen av diverse hårdvarumässiga anledningar. Så jag använder fortfarande Raptorkortet och DESS Firewire-anslutning. Kortet är korrekt installerat, i alla fall kan jag använda raptorns eget program för att fånga video. Det är ju ett sätt att arbeta men det är ju smidigare att ta det direkt in i Premiere... men det går ju inte just nu. Mystiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...