Jump to content

Dvd-avi!!!

Hans

Recommended Posts

Har suttit hur länge som helst nu med att få över DVDns film till avi som man kan redigera i Premiere.

Tar det från början... Har en konsert filmad på DVD, jag vill nu få över konserten till datorn så jag kan redigera i Premiere då jag har ytterligare kameravinklar som jag vill lägga till.

Jag har läst en hel del om hur man gör, men trots steg för steg så fungerar det inte... Det jag gjort:

1. lagt över DVDn till HDn med hjälp av DVDdecrypter

2. Gjort en .d2v-fil av .vob-filerna i programmet "dvd2avi"

3. Nu skall programmet "VFAPI" kunna göra en "låtsasavi" som skall fungera i Premiere. Denna avi är egentligen bara hänvisning till .vob filerna och är inte speciellt stor..

Men något blir fel! Jag får unsupported format när jag försöker öppna i premiere och ex mediaspelaren. SNÄLLA hjälp mig med hur jag ska göra. Det dumma är att jag lyckades för något år sedan...

tack!

Hans

• 2 weeks later...

Okej, jag kanske e lite ute nu, men nästa gång det händer:

Asså du spelade väl in konserten på en kamera. Om du gjorde det är det ju inga problem. Jag vet däremot ej hur du fick den till DVD,men nästa gång, gör inte filmen till DVD direkt om du vet att du vill redigera lite grann på filmen.

Gogola, hehe, nej, klart jag inte la ut den på DVD. Det var ett företag som heter Massteknik som filmade spelningen med 4 kameror. De kunde i efterhand skicka ut denna mix på just en DVD. Så låg det till ;-) Men som sagt, problemet är löst. Tack ändå klart!