Stefan_holst Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Hej på er. Jag har en Panasonic NV-GS 140, den är OK. En bra sak med den är något som Panasonic kallar ”MagicWire Remote Control”. Detta är en fjärrkontroll som är kabelansluten (1 meter) till kamerans mikrofon uttag. Det är jättebra att starta, stoppa och sköta zoom med denna kontroll som också fungerar som intervju mikrofon om man vill. Nu vill jag dock styra kameran på lite längre håll. Jag tänker sätta kameran på en bom och filma en idrottstävling. Bilden ner till bommens styrning har jag ordnat med en 7’’ bildskärm som är kopplad till AV kontakten. Men nu blir det problem med kamerastyrningen. Det skulle också vara bra med en bättre mikrofon för detta ändamål. Den trådlösa fjärren fungerar inte så bra i alla lägen så jag vill undvika den. Finns det kopplings och splittringsatser samt förlängare till ”MagicWire”? Är det nån som har en bra lösning ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Det finns de som också haft samma behov som du(dock inte jag).Det blir å bygga en box så att du samtidigt kan fjärrstyra den och ansluta extern mick. Det finns alltså inget färdigt att köpa vad jag vet. Om du går in på forumet http://www.pana3ccduser.com och söker på Magic wire så finns det en hel del att läsa om. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_holst Posted September 12, 2005 Author Share Posted September 12, 2005 [citat=Tomas T]Det finns de som också haft samma behov som du(dock inte jag).Det blir å bygga en box så att du samtidigt kan fjärrstyra den och ansluta extern mick. Det finns alltså inget färdigt att köpa vad jag vet. Om du går in på forumet http://www.pana3ccduser.com och söker på Magic wire så finns det en hel del att läsa om.[/citat] Tack! Viste inte att det fanns ett forum för Panasonic 3CCD kameror. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Nu vet jag inte om gs140 medger mic via hot shoe-anslutningen.Men i så fall kan du få in ljudet den vägen(med extern Pana originalmic) och ha ingången fri för Magic Wire. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts