Jump to content

Randig bild!

Ström

Recommended Posts

Hej!

Jag har klippt en liten filmsekvens som jag har konverterar till en Quicktime Reference fil. Sedan har jag bränt ut detta på DVD.

Filmen funkar bra, men bilden blir liksom horisontellt randig, "interlaced" så att säga, speciellt vid snabba panoreringar.

Någon som vet varför?

Kan det bero på konverteringen? Eller från när jag tog in materialet från DV-kameran?

HJÄLP!

[citat=krockis]de-interlace när du renderar så bör det försvinna...ha inställningen på lower field first om du deinterlace:ar när du konverterar med. detta e mitt tips, kan finnas många fler..[/citat]

I vilken inställning gör man detta? Hur deinterlace:ar man?

Jag har ju redan svarat på denna fråga till dig, i denna andra tråden. Du MÅSTE konvertera om den. Dvs. du måste ha ett program som kan göra om mp4 till mpeg2(vob). Ett bra program som är lätt att använda och man får mycket bra resultat är Canopus Procoder 2...

ps. när du väljer att skapa en mpeg2(vob) fil så skapas automatiskt två mappar, video ts och audio ts, dessa två mappar är = DVD. ds.

[citat=krockis]Jag har ju redan svarat på denna fråga till dig, i denna andra tråden. Du MÅSTE konvertera om den. Dvs. du måste ha ett program som kan göra om mp4 till mpeg2(vob). Ett bra program som är lätt att använda och man får mycket bra resultat är Canopus Procoder 2...

ps. när du väljer att skapa en mpeg2(vob) fil så skapas automatiskt två mappar, video ts och audio ts, dessa två mappar är = DVD. ds.[/citat]

Förlåt att jag hoppar mellan trådarna och är lite trög, men när jag försöker exportera filen till en mp4 fil så får jag upp felmeddelandet.

Jag vill bara exportera materialet till ett filformat som jag kan göra en DVD och visa på TV, vilket format det är kvittar!