jojsi Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Jag ska göra relativt enkla animationer till film. Har ingen direkt erfarenhet av detta tidigare. Jag behöver hjälp med tips om program. Något som ger bra kvallitet och är möjligt att spara ner som mpeg. Har fått tips om director, flash och adobe after effect. Men lyckas inte på något vis spara ner mina grejer som mpeg. I ett konventerings program förlorar jag väl mycket kvalitet? 0 Quote
Djungelsmurfen Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 hur mycket du förlorar om du konverterar beror ju helt på vilket format du konverterar till, upplösningen, bithastighet osv. använd sökfunktionen så kan du nog hitta en hel del om konvertering och animationsprogram!! 0 Quote
jmalmsten Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Med animationer, menar du då 3d eller 2d? för 3d så får du ta en titt på bryce, eller 3dstudio max, eller liknande (ingen erfarenhet själv) 2d är väl program som Flash mer lämpat för... kolla även in monkeyjam om du bara vill göra så kallade pencil-tests. den duger för mer också, men det är nog det snabbaste program för sånt jag har hittat. allt beror på vad du vill animera och hur det ska se ut. Om du ska använda flash så kan det vara till stor hjälp att lära sig skillnaden mellan pixelgrafik och vektor, eftersom det är inte alldeles lätt att integrera flashfiler i filmer... (vad jag vet, jag har inte försökt så mycket själv) 0 Quote
junmar Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 det lättaste för dig är att använda motion 3 till final cut serien. går att göra fina grejer med... finns bra intro clip på apples sida 0 Quote
timpan_b Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 haha, om jojsi inte har kommit på hur han ska göra hittills så är det nog inte ens värt att försöka^^ 0 Quote
Recommended Posts