Johan_91 Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Tjena skulle vilja veta ett redigeringsprogram för filen "mov". det skulle va bra om man kan ladda ner det någonstans 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ressigören Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Om du ska klippa i .mov-filer måste du nog använda Mac (.mov-filer är nämligen en Quick Time-fil, det kan iofs finnas något program som klarar det, men det funkar bäst på Mac), om du redan använder Mac är det bara att skaffa Final Cut eller Avid. Men om du använder PC tycker jag du ska på nåt sätt göra om filen till en "windows-fil" och börja jobba med Premiere. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Avid på pc fungerar också fint, programet konverterar ändå alla filformat till OMF när man importerar. /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin1604319260 Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Så Avid lägger alla klipp i OMF, någon som vet hur det läggs i Premiere 6.0, -Pro 1.5, Final Cut HD, och om alla Avid-system gör dem till OMF eller bara det som p.a har arbetat med? Jag fick en fråga angående format för några veckor sen och insåg att jag visste lite om det. (Detta gäller vad jag förstår enbart om man capture:ar i programmet/systemet i fråga?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts