Jump to content

Olika hastigheter i filmen?

tomgrejs

Recommended Posts

Jag skulle testa att rendera ut mitt projekt och kolla på det på tvn.

och då i vissa sekvenser där jag har ökat hastigheten några procent för att kameraåkningen blev väldigt långsam så ser det helt konstigt ut. dom klippen skiljer sig från alla andra genom att vara annorlunda. typ som att de blir för verkliga eller att det blir för många bilder i sekunden?? ungefär som att filmen har ett vist tröghets motstånd. och i dessa sekvenser släpper det och det går onaturligt fort.. fast att det bara är en kameraåkning utan motiv. alltså kameran filmar från en punkt till en annan och det är bara skog därimellan.

någon som vet vad det kan vara för fel?

projektinställningarna är: Field order: progressive

DVD 720x576

renderings inställningarna är:

mpeg2 dvdpal VBR mellan 192k och 8000k avg på 6000k.

kan tilläggas att jag har rednerat om den i mpeg2 efter första renderingen. kom inte ihåg varför.

[citat=tomgrejs]i vissa sekvenser där jag har ökat hastigheten några procent för att kameraåkningen blev väldigt långsam så ser det helt konstigt ut. dom klippen skiljer sig från alla andra genom att vara annorlunda. typ som att de blir för verkliga eller att det blir för många bilder i sekunden?? ungefär som att filmen har ett vist tröghets motstånd. och i dessa sekvenser släpper det och det går onaturligt fort.. [/citat]

Känns som att det blev något konstigt med FPS i det där klippet... kanske är att när du ökade hastigheten på klippet så ändrades inte storleken på klippet så att FPS dubblades från 24 till 48... eller nåt, typ så... hmm...

• 2 weeks later...

Upplevde samma problem som du verkar ha tidigare. Fick tips av en kompis att jag ska deinterlace:a varje klipp som jag ändrar hastigheten på. Sen så deinterlace man ju hela projektet när man renderar. Efter att ha gjort så på varje klipp jag ändrat hastigheten på så försvann dessa problem som du verkar ha.