Gå till innehåll

Hur lärde ni er?


Bebopin

Recommended Posts

Jag är helt enkelt nyfiken på hur ni satte igång när ni lärde er det här med DVD-authoring. Många har säkert säkert hållit på med lite sådant här innan o.s.v. men när jag tänkte att jag skulle börja lära mig lite på Adobe Encore så var det inte så lätt som jag trodde, jag har använt mig av guider och så som finns på nätet. Hade varit smidigt om det fanns någon kurs som man kan gå på eller så, någon som kan tipsa om något sådant eller något annat bra sätt att lära sig? tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Bebopin]Hade varit smidigt om det fanns någon kurs som man kan gå på eller så, någon som kan tipsa om något sådant eller något annat bra sätt att lära sig? tack på förhand![/citat]

Vill du lära dig Encore DVD från en kurs, och samtidigt kunna plocka fram kursen och lyssna på föreläsningarna igen, och igen, och igen, utan att behöva betala ny kursavgift så finns det ett sätt som är helt bäst:

Total Training - Encore DVD 1.5

 

95% av det jag kan idag om Encore DVD har jag lärt mig från Total Training - Encore DVD 1.5. Jag har titat på den flera gånger och snappar upp någonting nytt varje gång jag tittar på den. Det har också varit värdefullt att plocka fram den och tittat på något enstaka kapitel om det är något man för stunden behöver friska upp minnet i. Total Training för Encore DVD 1.5 är ca 5 timmar lång.

 

Dom kostar visserligen några kronor, men är enligt mig och många andra väl värda pengarna, just för att man kan titta på dom, om och om igen samtidigt som man faktiskt snappar upp något nytt varje gång man tittar på dom.

 

Att "hänga" på forum här och där är också väldigt bra och lärorikt vilket också rekommenderas.

 

Total Training produkter finns även att köpa i Sverige här: THL Video

 

EDIT: Om du går in under Kontakt på THL's sida kan du beställa ett demo-ex av lite blandade lektioner från olika Adobeprodukter. Demo-exet är gratis och kan även beställas direkt från Total Training. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tusen tack för tipsen! Ska verkligen kolla upp Total Training skivorna. En annan grej, PC eller Mac när det gäller sådant här, vad är bäst tycker ni? IDVD 5 verkar schysst men Encore och de fleta sådanna program fungerar väl även på Mac eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, men rent allmänt, om man ska hålla på med videoredigering och DVD-authoring, vad är bäst, de program som finns till PC eller de till Mac? Är ju en smaksak i måna fall antar jag ioförsig.

 

Och en till fråga, om man kan ett program, t.ex. Encore, kan man då ta sig an andra program till PCn och även IDVD till Mac hyfsat lätt eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Bebopin]...vad är bäst, de program som finns till PC eller de till Mac?[/citat]

Precis som du skrev så är det en smaksak det mesta. När det gäller videoredigering så skall det inte vara någon större skillnad i tex hur ofta datorn hänger sig. Jag har aldrig povat videoredigering på Mac så jag kan ju inte egentligen säga mer än vad jag hört. Dom tester jag läst ang Premiere Pro v.s Final Cut Pro så vinner Final Cut Pro.

 

Jag personligen kör på PC därför att jag köra och använda alla program i Adobe Video Collection utan problem. (After Effects och Photoshop är ju dom enda som kan köras på Mac.) Smaksak igen där! :)

 

[citat=Bebopin]om man kan ett program, t.ex. Encore, kan man då ta sig an andra program till PCn och även IDVD till Mac hyfsat lätt eller?[/citat]

Ja, mycket lättare än att starta från början med iDVD i alla fall. Då har du ju lärt dig grunderna och vad dom olika begreppen är, vad dom innebär, osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...