BA2 Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Trailerröst: Fem kapitel, fem möten... (explosion) ...en illumination. På samma sätt som trailern utav V for Vendetta att dömma så låter det som en actionfilm, men är snarare motsatsen. Det är ett stämningsfyllt drama/thriller som handlar om frihet, perception och hur vi människor fungerar. Innehåller en hel del blod, sex och allt annat skoj. På engelska, ifall någon inte skulle orka med det. Det är fristående kapitel så man behöver inte läsa alla, även om epilogen för samman dessa på ett sätt. De som finner manuset intressant kan ju alltid läsa igenom det och ge mig feedback. Ingen kommentar är dum nog, får vi hoppas. Mvh Adam Edit: Tar ner manuset från nätet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Har inte lsät manuset än men din inledningstext i tråden va så vimsig att jag fick ont i huvudet... :) Är detta manuset bara om första mötet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted August 9, 2005 Author Share Posted August 9, 2005 Nej, det är om alla mötena plus själva slutet. Men det fjärde är inte färdigskrivet. Ah, you'll see. :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Jag har läst första delen, ganska intressant om det görs på rätt sätt. Men jag skulle gärna vilja ha en beskrivning på masken, i mitt huvud dök det upp en bild på "V" ur "V for Vendetta". Beskriv! :) Men jag tror att jag måste läsa igenom manuset någon gång till för att riktigt förstå det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 Haha! Det är exakt samma sak jag såg när manuset föddes i mitt huvud faktiskt. Då såg originalkonversationen annorlunda ut. Jag satt på en tågstation och föreställde mig att V bara dök upp och jag frågade honom "why are we sitting here?" och han sa något och sedan kom fram till att svaret var "because it doesn't matter". Jag ser V framför mig i alla dessa korta historier, vilket är något av ett problem för mig måste jag säga. :P Som du kanske vet, och om inte så får reda på senare, så är sista kapitlet typ taget helt från V for Vendetta, även om jag ändrat på det för att passa det jag behöver. Det var därifrån jag fick inspirationen. Första killens mask ska vara utan ögon hade jag tänkt mig, den andre ska vara som Tom Cruises i Vanilla Sky, den tredje ska vara en sån där glad mask som brukar finnas i teaterkretsar, den fjärde ska vara en gasmask eller ngt annat. Kläderna har jag ingen aning om egentligen, då jag som sagt såg V i alla. Har börjat fundera på ifall det verkligen kan bli bra med 5 st relativt långa kapitel som egentligen inte har något med varandra att göra. Därför försökte jag sätta ihop dom med tåget osv. Innan hade Evey en älskare, och killen i första kapitlet var denne, en kille som dök upp i baren var huvudpersonen i fjärde osv. Men det kändes krystat, så nu blev det som det blev. Skitsvårt att få tredje kapitlet att sättas ihop med de andra handlingsmässigt så jag sket i det. Har du ideer så är det bara att step up, men kan publiken acceptera att de här kapitlen inte har mer än det man får reda på i slutet att göra med varandra, så bryr jag mig inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Jag ska läsa klart manuset så fort jag får tid :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Men halloj! Är det ingen mer som vill visa intresse för en wannabees pseudomanus innehållandes lösryckt (ad hoc) kvasifilosofi gällande frihet? Eller alla fina referenser (rip offs) däribland? Hm? Hm? Hm. Det jag undrar mest är ifall man kan göra en 40min film indelad i 5 kapitel utan att de har något med varandra att göra. Ifall man kan se dom var för sig eller ifall man blir uttråkad vad man än gör. Det är inget större fel på dom annars, men just detta med dramaturgi och berättande... Får väl bli en jävligt lång konstfilm annars. Faen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted September 11, 2005 Author Share Posted September 11, 2005 Här kommer second draft, som jag valt att kalla den. Det som tillkommet är fjärde kapitlet, och småändringar här och där. Intressant är att jag höll på att skriva det skitlänge med musik från Silent Hill som inspiration, men att jag inte fick alla bilder på plats förrens jag satte på lite J-Pop som Puffy. :P 9/11 har inget samband, det bara blev så. Hoppas att folk tar sig tiden att läsa manuset nu när det är "färdigt", ifall det var därför ingen ville göra det innan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts