chefen Posted May 27, 2003 Posted May 27, 2003 Hej hej, jag undrar hur man gör en film? kanske behöver specificera mig lite. undrar typ vilken kamera dom har, utesluter nästan direkt VHS (som jag har), gissar väl att dom har "lite" proffsigare grejer typ DV eller kanske rent av dom nya DVD kamerorna. eller som min farfar alltid sa: -Alla tips är bra tips. 0 Quote
sadulet Posted May 27, 2003 Posted May 27, 2003 Har inte denna fråga besvarats tidigare i forumet? Jag kanske har fel. 0 Quote
Opus Posted May 27, 2003 Posted May 27, 2003 Vilka dom? Proffsen har knappast dv-kameror utan kör på 35 millimeter. Om du syftar på oss amatörer som gör kortfilm så använder nog de flesta av oss DV-kameror. DVD-kameror är överskattat. /A. 0 Quote
Gobb Posted November 2, 2003 Posted November 2, 2003 vi använder oss till största delen av DV-kameror. ibland SVHS. ljudet spelar vi in för sig på minidisc och synkroniserar i redigeringen sen. Gobb 0 Quote
Recommended Posts