Mövie Postad 2 augusti 2005 Postad 2 augusti 2005 Hej! Håller på för fullt att prova att lägga ner 1 timme Avi till Dvd. I premiere valde jag Export to Dvd sedan valde jag encoder High quality, 7mb,Cbr 1pass. Den har nu stått och transcodat i 6timmar och Den övre stapeln visar att det strax ska vara klart?? He,he Jag har tidigare testat att lägga ner på samma sätt men bara 10 minuter avi. Det gick bra ,visst det tog en stund. Är jag ute och cycklar? Datorn är 800Mhz med över 1000 i ram. Ursäkta att jag startar nya trådar, men jag tyckte inte frågan gick att ställa i en tidigare. Ska lugna ner mej lite. 0 Citera
sound_front Postad 2 augusti 2005 Postad 2 augusti 2005 Tjao! lungt! jag bölar inte för nya trådar! =) Ja alltså det tar tid! det tar sån JÄVLA tid! jag vet! det är bara bita sig i tummen! man skulle ha "net render" på premier & Encore! fan va de skulle va gött! =) å tänk att du bara renderar i 1pass nu! Men ja du har ju bra med minne ! men det behövs ren processor styrka för att räkna ut 1 & 0 så snabbt som möjligt! så 800Mhz är inte mycket att hurra för! Men se till att skiten inte blir varm å så och bara låt den stå! försök att glömma den! hehe Mvh/ Martin L 0 Citera
Mövie Postad 2 augusti 2005 Författare Postad 2 augusti 2005 Tackar för svaret. Nu känner jag mej lugnare. Hoppas att det får plats på Dvd´n bara. Jag var lite orolig att jag valt fel Encoder. Varm, nä den står mest å småmyser. :) OK, jag väntar...... 0 Citera
Mövie Postad 3 augusti 2005 Författare Postad 3 augusti 2005 Det blev Hur bra som helst, 8 timmar senare :) En annan grej jag undrar över är hur man sätter upp kapitel? Det behöver inte vara någon meny men att man kan dela upp filmen och lättare hoppa med kontrollen? Som det är nu är det antingen slutet eller början som gäller. :/ 0 Citera
Rogge Postad 3 augusti 2005 Postad 3 augusti 2005 [citat=Mövie]Det blev Hur bra som helst, 8 timmar senare :)[/citat] 1 timme film på 8 timmar! :o En ny dator till julafton kanske! ;) [citat=Mövie]En annan grej jag undrar över är hur man sätter upp kapitel? Det behöver inte vara någon meny men att man kan dela upp filmen och lättare hoppa med kontrollen? Som det är nu är det antingen slutet eller början som gäller.[/citat] Menyer kan du öht inte få när du exporterar direkt till DVD i PPro. Hur/var man sätter ut kapitel: I PPro, Tryck F1 och sök efter Export-to-DVD settings och läs vad som står under Chapter Points At. :) 0 Citera
Mövie Postad 3 augusti 2005 Författare Postad 3 augusti 2005 Tackar än en gång för svaren. Nu producerar jag inte så mycket film, så jag kan stå ut med 8timmar så länge:) Menyer verkar lite för avancerat för mej. Men lite startpunkter kanske man kan få in. Sitter precis och tittar på filmen på tv och antecknar tider och saker som jag inte är riktigt nöjd med. Hittar massor, he,he. Nä, jag är rätt nöjd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.