dreeze Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 http://www.usatoday.com/money/media/2005-07-27-digital-usat_x.htm Standarden för digitalbio har blivit fastställd. Jag undrar vad dem gör när kopieringsskyddet knäcks. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Frågan är vad KAN de göra? ett sätt är att se till att det blir för dyrt att piratkopiera filmerna... hur? det har jag ingen aning om, men enligt artikeln så ska bilden vara mellan 2 och fyra gånger så högt upplöst som HDTV... då blir det iallafall mycket mer data som måste klämmas in i filmfilerna... men hårddiskar är inte särskilt dyra och få hemanvändare har nytta av all den där upplösningen. Det är bara att finna sig i att piratkopierarna kommer att lyckas. Men jag kommer ändå att gå på bio i framtiden, det är en helt annan känsla helt enkelt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts