Tor nilsson Postad 25 juli 2005 Postad 25 juli 2005 Jag har gjort en comp i ae som jag vill lägga in i premirere. Jag har testat att exportera de i avi och nåt quicktime dv format (quicktime dv filen blir typ 4 ggr större än den andra). Men problemet är att de filmfiler som skapas har usel kkvalite när ja spelar de på datorn och är inget ja vill fortsätta att redigera me precis. hur ska man överföra mellan programmen utan kvalitetsförlust? 0 Citera
jmalmsten Postad 25 juli 2005 Postad 25 juli 2005 Testa att använda en annan codec när du exporterar. när jag började använda AF var den inställd på cine-nånting med riktigt usel bild... efter lite trial and error så lyckades jag med DVSoft-codecen. nu är det DV-kvalitet på mina AFskapelser. de tar lite plats, men de går finfint att redigera i PPro med fin bildkvalitet. 0 Citera
Tor nilsson Postad 25 juli 2005 Författare Postad 25 juli 2005 Låter bra, men var ska jag ändra detta? var hittar ja codecarna? På comp-settings har jag preset: DV/D1 pal inställt. ja har ae 6.5 0 Citera
Anhool Postad 25 juli 2005 Postad 25 juli 2005 välj avi sen på compression settings väljer du none. Då blir det ingen skillnad på kvaliten. 0 Citera
Tor nilsson Postad 25 juli 2005 Författare Postad 25 juli 2005 mmm :) , det blev en stor men fin fil när ja gjorde de i render que tack så mycket 0 Citera
jmalmsten Postad 26 juli 2005 Postad 26 juli 2005 hm.. . när jag skulle ställa in renderqueue och rendera filmen den vägen så fick jag bara en stor filmfil som vlc inte ville spela ljud eller visa annat än en enda stor grå bild... Jag använder Export och ställde in allt i settings där, fungerar bra där... Vad är skillnaden mellan renderkön gemfört med att exportera? förutom att man kan lägga saker i kö och kanske arbeta vidare medans filen renderas... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.