pld Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Hej alla! Jag använder pinnacle studio9 plus men vill nu skaffa ett bättre pogram.Jag funderar då på att kanske köpa pinnacles nya Liquid Edition version 6 och undrar om nån har testat det och om det är ett bra pogram eller finns det något annat bra redigeringspogram till pc som inte kostar mer än runt 6-7000 kronor? /Jepser 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 jag har testat liquid men funnit det myckt mer komplicerat än pinnacles andra produkter. andra program till pc är ju adobe premiere pro, bland de bästa som finns. det gör även avids xpress program... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annanilsson Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Jag har Edition 5 och tycker det är ett bra, lätt och snabbjobbat program. Man kan göra väldigt mycket, renderingen sker i bakgrunden och går dessutom snabbt. Lätt och smidigt att skapa DVD direkt från Timeline... Behöver inte heller endast använda sig av templates utan går lika bra att skapa egna. Ser nästan bara fördelar, stora nackdelen med programmet är att det är Pinnacle... Programmet lägger gärna varje klipp i 3-5 olika filer på datorn exempelvis, vilket kräver mer plats än om den endast lagt det som 2. Det är inte heller kompatibelt med speciellt mycket mer än just Pinnacle-grejer. /Anna 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Lite off-topic, men det ska bli intressant att se vad Avid hittar på med Pinnacle om deras köp av företaget går igenom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annanilsson Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 [citat=Ronnie]Lite off-topic, men det ska bli intressant att se vad Avid hittar på med Pinnacle om deras köp av företaget går igenom.[/citat] Det gick igenom redan i maj... Vad jag har hört ska de fortsätta sälja Pinnacle som ett "amatör-program" och fortsätta köra hårt med sitt eget. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts