Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hejsan! har lite problem med premiere elements. programmet hittar inte kameran! Den är igång och sladden är i datorn och både studio 9 och movie maker hittar kameran. nån som vet vad som är fel?

Postad

Prova att stänga av kameran samt att stänga ner Premiere Elements helt. Starta sedan kameran och vänta till Win XP hittat kameran vilket brukar ta några sekunder. För säkerhets skull, vänta i 20-30 sekunder denna gång innan du startar Premiere Elements för att testa. Öpnna sedan capturefönstret och se om det fungerar nu.

Om inte det fungerar, kolla att Device Control inte står på None.

Jag vet inte varför, men Premiere, alla versioner, har alltför många gånger svårt att hitta kameror samt att få capturefunktionen att fungera medans andra program, tex Scenalyzer hittar kameran utan några problem.

• 2 veckor senare...
Postad

Iallafall premiere pro 1.0 var inte kompatibelt med alla kameror. Den upptäckte tex inte min sony dcr-hc17e. Det fanns en lista på adobes sida med vilka modeller som de stödde. Men sedan med 1.5 funkade iallafall min sony

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...