Jump to content

Recommended Posts

Posted

hejsan! har lite problem med premiere elements. programmet hittar inte kameran! Den är igång och sladden är i datorn och både studio 9 och movie maker hittar kameran. nån som vet vad som är fel?

Posted

Prova att stänga av kameran samt att stänga ner Premiere Elements helt. Starta sedan kameran och vänta till Win XP hittat kameran vilket brukar ta några sekunder. För säkerhets skull, vänta i 20-30 sekunder denna gång innan du startar Premiere Elements för att testa. Öpnna sedan capturefönstret och se om det fungerar nu.

Om inte det fungerar, kolla att Device Control inte står på None.

Jag vet inte varför, men Premiere, alla versioner, har alltför många gånger svårt att hitta kameror samt att få capturefunktionen att fungera medans andra program, tex Scenalyzer hittar kameran utan några problem.

• 2 weeks later...
Posted

Iallafall premiere pro 1.0 var inte kompatibelt med alla kameror. Den upptäckte tex inte min sony dcr-hc17e. Det fanns en lista på adobes sida med vilka modeller som de stödde. Men sedan med 1.5 funkade iallafall min sony