Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kollat in canons xm2 och sonys trv900. Båda ligger på typ 20 lakan men vilken är den bättre av dom? Nån här som har någon av dessa kameror som kan berätta?

Posted

Det beror på exakt vilken model du menar, är det TRV900 så tycker jag att 20 papp för den kameran låter väldigt mycket, dessutom är det ju en ganska gammal modell(kom typ 1999). TRV900 har dessutom fått mycket dålig kritik för brusigt ljud. Är det däremot TRV950 som du menar så hoppas jag att de har gjort något åt det bristfälliga ljudet.

Canon XM2 är en ypperlig kamera! Har faktiskt inte upptäckt något negativt med den sedan jag köpte min för ca ett år sedan. Hade en TRV900 innan som jag sålde ganska omgående och bytte till en Panasonic NVDX110 pga det brusiga ljudet i SONY kameran. Jag finner ingen anledning att betala överpris bara för märket, vilket man faktiskt gör då man köper en SONY. Kör på XM2:an, du kommer inte att bli missnöjd.

ha de