Jump to content

Slirande Bil - Stillbild

Zhyron

Recommended Posts

Någon som vet hur man kan göra en slirande bil som stillbild.

Med slirande så menar jag den klassiska bil som slirar/sladdar/skenar en mörk regning natt. Vill lägga in den som genomskinlig stillbild över rullande film.

Nån som har nån ide? Vill inte skicka ut en vän att krascha i sin nya bil.

Chansen finns ju att bilden jag tar inte blir så bra och då kanske vi inte kan ta om det

[citat=Zhyron]Någon som vet hur man kan göra en slirande bil som stillbild.

Med slirande så menar jag den klassiska bil som slirar/sladdar/skenar en mörk regning natt. Vill lägga in den som genomskinlig stillbild över rullande film.

Nån som har nån ide? Vill inte skicka ut en vän att krascha i sin nya bil.

Chansen finns ju att bilden jag tar inte blir så bra och då kanske vi inte kan ta om det[/citat]

Vill du ha rörelseoskärpa i bilden?

[citat=Zhyron]Det vet jag faktiskt inte. Vill bara ha att man kan se vad det är som försigår.

Vet inte vad som passar bäst[/citat]

Ok, för det du kan göra är att positionera bilen på ett sådant sätt så att det ser ut som om den sladdar och sedan lägga till rök vid däcken.

Gjorde något liknande när jag gick fotobild A och så länge man inte visste hur bilden var gjord såg det faktiskt ut som om den slirade.

Det blir dock mkt krångligare om du ska ha med rörelseoskärpa för då kommer röken att bli suddig den oxå, om du inte lägger till en i photoshop eller liknande.