GnuBi Postad 8 juli 2005 Postad 8 juli 2005 Hej Jag undrar om jag på något sätt kan stänga av ljudet då jag klipper i premiere pro. Då jag ofta lyssnar på musik samtidigt som jag klipper är det mycket irriterande då ljudet från klippen hörs då man bläddrar framåt resp. bakåt i klippet. Förmodar att det finns en sådan avstängningsfunktion i inställningarna för Premiere vilket jag inte hittat. Det bästa vore dock en snabbknapp eller en snabbtangent för att stänga av ljudet helt i premiere eller endast i klippningsfönstret. Tack på förhand. 0 Citera
Lukas Postad 8 juli 2005 Postad 8 juli 2005 Längst ut till vänster på varje ljudtimeline så finns det en liten högtalarikon. Klicka på den så att den försvinner, du tystnar ljudet i den timelinen. 0 Citera
sound_front Postad 9 juli 2005 Postad 9 juli 2005 Eller om du bara vill ha bort ljudet när du "blädrar" igenom klippen så gå in på inställningar och klicka bort skrubs! 0 Citera
Xtreme Records Postad 9 juli 2005 Postad 9 juli 2005 Du kan ta fram ljudmixer-konsollen och dra ner masterkanalen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.