GnuBi Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Hej Jag undrar om jag på något sätt kan stänga av ljudet då jag klipper i premiere pro. Då jag ofta lyssnar på musik samtidigt som jag klipper är det mycket irriterande då ljudet från klippen hörs då man bläddrar framåt resp. bakåt i klippet. Förmodar att det finns en sådan avstängningsfunktion i inställningarna för Premiere vilket jag inte hittat. Det bästa vore dock en snabbknapp eller en snabbtangent för att stänga av ljudet helt i premiere eller endast i klippningsfönstret. Tack på förhand. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Längst ut till vänster på varje ljudtimeline så finns det en liten högtalarikon. Klicka på den så att den försvinner, du tystnar ljudet i den timelinen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Eller om du bara vill ha bort ljudet när du "blädrar" igenom klippen så gå in på inställningar och klicka bort skrubs! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Du kan ta fram ljudmixer-konsollen och dra ner masterkanalen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts