marg Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Hej Funderar över funktionen Bars and tone i Adobe Premier Pro. Använder man den som en referens till de klipp man lägger till? Jag har även hittat en "colour bar" i min kamera. Kan jag lägga in den i min film och isåfall hur? tacksam för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Använd bars & tone från Premier och strunta i funktionen i kameran! om du inte vill kolla så att det funkar rätt med bild innan inspelning eller så. Men om du skall lägga ut din film på master band så kan du lägga bars & tone i valfri tid ibörjan av bandet sen svart ruta och sen film. Så vet man när man sätter igång bandet att bild och ljud funkar korekt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marg Posted July 7, 2005 Author Share Posted July 7, 2005 tack för hjälpen ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 Hoj, det här med Bars and tone...vad är tonen till?? får mina egna ljud jag lägger till inte överstiga den tonen? Jag gjorde en sån i premiere pro och då hamnar ljudet på -12??? mitt högsta ljud lägger sig på 0...om jag har högre än noll blir det rött i mixern :s?? jag fattar inte : 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 altså den tonen är nog på exakt 1kHz eller nåt sånt så att man kan kalibrera sina högtalare eller vad man nu vill. bilden är väl för att man ska kunna kalibrera monitorn eller nåt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted November 30, 2005 Share Posted November 30, 2005 aaahh just det...nu fattade jag... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simulacra Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 -12 dB är en referensnivå, premiere har lite annorlunda mätning än analog proffsutrustning, i korthet kan man säga att 0 på ett mixerbord är ungefär -18 på de digitala mätare som premier mfl program använder. Orsaken till att den är -12 är för att det ska finnas overhead för ev. ljud som ska ligga högre eller transienter som kan ligga i ljudspåret. Så ja, egentligen ska man INTE ligga runt 0 på digitala mätare eftersom det är väldigt nära clip. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts