Planit_in Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 vad funkar bäst?? Green eller blue screen till miniDV?? Vi har en Canon XL 1 och ubndrar om det är nån skillnad. hej 0 Quote
Ior Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Har inget med DV specifikt att göra, utan på vad ni ska filma -> http://www.voodoofilm.org/forum/showpost.php?p=19290&postcount=3 0 Quote
mattsand Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 håller med, förutom att om det inte spelar någon roll ur den synvinkeln, alltså om det man filmar inte är vare sig grönt eller blått, bör man välja grönt av tekniska skäl eftersom det den gröna kanalen har högre upplösning är den blå beroende på 4:2:0-samplingen. (gå till "film and video productions" på min hemsida och klicka er till filmerna "wheel of fortune" och "madhatters" under "energie" för att se mina egna fåfänga försök på området. som tur var hade jag instruktioner från kunden att det skulle se "lite cheesy" ut) :-) /mattias 0 Quote
Recommended Posts