Jump to content

skakig text

kemikal

Recommended Posts

[citat=kemikal]akej, ja, enda sättet antar jag, hade vart fint med en plugg som skakat lite på den med olika variabler, så man slipper sitta o göra keypoints till en jädra massa olika texter ...[/citat]

Gör texten skakig bara på en av texterna och kopiera keyframes från det klippet till dom andra så slipper du ju göra om jobbet flera gånger. Du kan tom spara inställningarna som egna presets så blir det ännu enklare. :)

Har du ett Matrox RT.X10 eller RT.X100-kort finns det färdiga presets man kan använda sig av redan.

ja det med presets är nog den bästa lösningen!

funderade ett tag på att kankse göra det i flash, och actionscripta fram en kaotisk rörelse med random() och sen exportera det som en film med helgrön bakgrund, men flash verkar aldrig bli riktigt ok när det exporterar ut film filer...

[citat=Ior]Använd effekten 'Move'. Skapa keyframes, hoppa någon/några frames framåt, flytta textobjektet, hoppa frames osv. Se bild nedan (jag har ringat in knapparna som gäller.)

http://img248.echo.cx/img248/262/prem3rp.th.png[/citat]

skulle du kunna fixa en lite större bild?;)

jag har själv undrat om det här nämligen, och jag ser knappt vilka knappar det är som är inringade...=)

[citat=Santafantasma][citat=Ior]Använd effekten 'Move'. Skapa keyframes, hoppa någon/några frames framåt, flytta textobjektet, hoppa frames osv. Se bild nedan (jag har ringat in knapparna som gäller.)

http://img248.echo.cx/img248/262/prem3rp.th.png[/citat]

skulle du kunna fixa en lite större bild?;)

jag har själv undrat om det här nämligen, och jag ser knappt vilka knappar det är som är inringade...=)[/citat]

Eh, bilden är länkad till en större variant. ;) Använd vänster musknapp...

Först klickar man på klockan bredvid 'Position' så keyframes kan skapas, sen är det ganska rakt på hur det funkar.