Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har just köpt Adobe Premier 1.0 och håller på att lära mig att redigera och allahanda funktioner i dess användarmiljö. Min fråga gäller när man ska köra capture från dv-kamera eller från annan utrusning:

Kan man ställa in att hur lång varje klipp ska vara när man överför film till dator, låt säga att jag har en 1 timmes film och överför hela denna, men vill dela upp hela filmen i 1 minut långa småklipp redan vid överföring från kamera för att göra redigeringen enklare?? I så fall var ställer man in det??

Har tyvärr inte funnit något likande alternativ i Premier som återfinns i Pinnale Systems. Om inte detta liknande alternativ finns i Premier, finns något annat sätt att tillgå för att kunna dela upp hela filmen i småklipps??

/Premier-nybörjare

Posted

Använd dig av Scene Detect i capturefönstret. Jag vet inte hur bra den är i Premiere Pro 1.0 eller om den funktionen kom först i 1.5, minnet sviker där... Annars finns ju Scenalyzer som har en bra scene detect: Scenalyzer